duminică, 5 iunie 2016

De ce m-am dus sa votez ?

Intrebarea este inselatoare. Vroiam sa intreb, de fapt: „de ce m-oi fi dus la vot ?”. Am facut-o din constiinta... civica ?
Constiinta civica a ramas ca o carcasa goala in memoria mea. Exista notiunea dar nu exista continutul.
Oricat de mult as privi in jurul meu ca sa gasesc ceva ce ar putea fi un reper pentru civism, pentru constiinta civica, nu gasesc. Aud strigate, intr-adevar, personaje care striga isterice diverse indemnuri care se refera la civism, la constiinta civica. Nu vad insa un comportament al cuiva pe care sa il atribui acestei notiuni. Nu vad decat exemple care ar putea fi opusul acestei notiuni dar existenta unui opus fara existenta unui reper fata de care sa existe opozitie ar fi un nonsens.
Am privit in adancul memoriei mele si in adancul constiintei mele pentru a gasi radacini ale constiintei civice, pentru a cauta o salvare in interiorul meu. Am gasit pe invatatoarea mea, i-am gasit pe parintii mei care m-au invatat sa fiu cuminte, sa traversez pe zebra, sa nu arunc hartii pe jos, sa ii ajut pe batrani, sa fiu politicos, sa ii respect pe altii, sa fac orice lucru bine si intotdeauna pana la capat, sa nu ii bat pe altii, sa nu omor animale, sa nu omor oameni, sa nu fur de la altii, sa fiu bun gospodar, sa ii ajut pe altii si altele de acest fel.
Sa alegem de aici „sa fiu bun gospodar”, „sa ii ajut pe altii”, „sa fac orice lucru bine si pana la capat”. Sa zicem ca ar avea legatura cu primarii si implicit cu procesul prin care acestia sunt desemnati. Daca ei ar urmari aceste lucruri, as putea sa spun ca pot sa ader la un model de civism.
Totul paleste insa cand privesti listele cu cei pe care ar trebui sa ii alegem. Listele cele mai consistente sunt ale partidelor care sunt in topul acuzatiilor de coruptie. Candidatii creditati cu cele mai multe sanse sunt ale acestor partide si de cele mai multe ori au fost implicati ei insisi in diverse scandaluri. 

Acesta a fost civismul meu ? Ca i-am ajutat pe acestia sa continue jaful ?  Aseara am revazut „O scrisoare pierduta” si azi „Titanic vals”. Niste sugubeti de la televiziuni au si ei probleme cu descoperirea constiintei civice. Vai de mine, cu cine am votat ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu